Program Mentor polega na opiekowaniu się studentem z zagranicy, który przyjeżdża na studia na Uniwersytet Gdański. Pomoc mentora jest potrzebna już od pierwszych dni pobytu Erasmusa w Polsce, a nawet wcześniej poprzez kontakt mailowy.
Każdemu Erasmusowi przyjeżdżającemu na naszą uczelnię zostaje przydzielony polski opiekun, zwany Mentorem. Przydział ten następuje przed przyjazdem Erasmusa do Polski.

Do zadań Metora należy m.in.:

  • kontakt z Erasmusem przed jego przyjazdem, na pewno jest wiele pytań, na które odpowiedź pomoże Erasmusowi w przygotowaniu do przyjazdu do Polski (od rodzaju klimatu, do kosztów wyżywienia),
  • w miarę możliwości odebranie Erasmusa z lotniska/dworca,
  • pomoc w zakwaterowaniu, znalezieniu się w polskiej rzeczywistości (np. kupno biletu miesięcznego, znalezienie mieszkania, itp.),
  • pomoc w starcie na uczelni (pomoc w "kontaktach" z Paniami w dziekanacie, pokazanie jak korzystać z biblioteki),
  • wspólne wyjścia, zabawy, zwiedzanie, doraźna pomoc.

Uczestnictwo w programie nie zobowiązuje do całodobowej opieki - wszyscy wspierają się nawzajem, więc zawsze można liczyć na czyjąś pomoc, zwłaszcza pomoc ESN UG Gdańsk. Najważniejsze podczas całego okresu bycia Mentorem, to to, by mieć ze sobą stały kontakt, by "Twój" Erasmus zawsze mógł na Ciebie liczyć. A czas, który razem spędzicie, to przede wszystkim niesamowite doświadczenia, szansa na nowe przyjaźnie, udoskonalenie języka i naprawdę super zabawę!

Nabór do akcji Mentor odbywa się dwa razy w roku:

  • pod koniec roku akademickiego (czerwiec – lipiec), aby zostać Mentorem w pierwszym semestrze w następnym roku akademickim,
  • pod koniec pierwszego semestru (grudzień – styczeń), aby zostać Mentorem w semestrze drugim.

Masz pytania ? Skontaktuj się z nami!